Gezond afvallen met hulp van een diëtist

Heb je ooit de film "Super Size Me" gezien? Als je dat niet hebt gedaan, moet je gaan kijken. Het gaat over hoe de man 30 dagen lang bij McDonald's eet en de film laat zien welke effecten het op zijn lichaam heeft. Hij kwam aan, had een hoog cholesterolgehalte en vele andere gezondheidsproblemen. Hier wil ik je bij helpen. Samen-sterk.com is diëtist in Utrecht en wil je laten zien hoe je kunt afvallen met gezond eten.

Waar kan een diëtist bij helpen?

Een diëtist kan je helpen met je voeding. Als je bijvoorbeeld wilt afvallen, kan zij je daarbij helpen. Ook helpt ze mensen met diabetes of hoge bloeddruk. Nederland heeft veel mensen met overgewicht. Daarom is het belangrijk om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Je kunt hier iemand om advies vragen, maar het is beter om naar een diëtist te gaan, want die weet precies wat je moet doen en hoeveel voedsel je per dag moet eten.

Tips om op een gezonde manier afvallen

Eet veel groenten en fruit. Probeer minder vlees en vis te eten, maar meer vis is beter voor je dan heten eten van veel vlees. Eet veel vezels en drink veel water. Zorg ervoor dat je niet te veel suiker en zout eet en drink minder alcohol. Als je hiermee wilt beginnen, dan helpt de diëtist van Samen Sterk goed.

Gezond en lekker eten

Gezond eten kan heerlijk zijn en is goed voor je. Het is niet moeilijk om gezond voedsel te maken, maar het is moeilijk om het goed te laten smaken, omdat de meeste mensen van ongezond voedsel houden, zoals pizza en hamburgers. Maar als je weet hoe je gezond voedsel moet bereiden, kan je gezond eten zonder je favoriete voedsel op te geven. Een diëtist geeft je tips over wat voor soort maaltijden goed zijn om af te vallen en hoeveel beweging je nodig hebt.

Gevarieerde maaltijden

Je moet 3 maaltijden per dag eten. Je kunt kiezen uit verschillende soorten eten, maar je moet wel variëren in je maaltijden. De voedselpiramide is een richtlijn voor gezond eten. Het laat zien wat je moet eten en hoeveel je ervan moet eten. De voedselpiramide bestaat uit 5 lagen: de basis, de eerste laag, de tweede laag, de derde laag en de toplaag. De basis van de voedselpiramide bevat brood, pasta, rijst en aardappelen. Dit worden koolhydraten genoemd. Het is dus belangrijk dat je varieert met je maaltijden maar ook daar kan een diëtist mee helpen.