Wat te doen als je een storing bij Ziggo hebt

Een storing op je apparaten is natuurlijk altijd vervelend. Al helemaal als je lekker thuis aan het werk bent en je laptop opeens geen verbinding meer kan maken met het internet. Of als je rustige avondje tv-kijken verstoord wordt doordat het tv-signaal wegvalt. Het simpelste is om direct contact op te nemen met de klantenservice van jouw provider, maar vaak kun je het ook zelf gemakkelijk oplossen. Wat kun je nu het beste doen als je te maken hebt met een Ziggo storing?

Waaraan merk je dat je een storing hebt?

Er zijn verschillende mogelijkheden waaraan je merkt dat je te maken hebt met een storing bij Ziggo. Ben je televisie aan het kijken en merk je dat het beeld niet goed weergegeven wordt? Dit kun je merken doordat er strepen of blokken op het beeldscherm verschijnen. Meestal is dit dan het geval bij meerdere zenders. Daarnaast kun je problemen merken bij het gebruik van het internet. Deze werkt dan wellicht traag of in sommige gevallen helemaal niet. 

Wat kun je zelf doen?

Gelukkig kun je vaak zelf het probleem gemakkelijk oplossen. Check allereerst of er een landelijke storing is via storingsite.nl. Als dit het geval is, dan zijn de medewerkers van Ziggo al bezig het probleem op te lossen. Mocht er geen melding verschijnen, dan is er waarschijnlijk een probleem bij jou in huis. Check of de WiFi op het apparaat dat je wil gebruiken aan staat en of deze niet in vliegtuigstand staat. Heb je een storing op de televisie? Dan is er wellicht een ander apparaat in huis dat deze storing veroorzaakt. 

Contact met de klantenservice

Wanneer je al het mogelijke gecheckt hebt en de tips op storingsite.nl gelezen en uitgevoerd hebt, dan kun je altijd de helpdesk van Ziggo inschakelen. Vaak zijn de problemen op afstand op te lossen. Als het dan nog niet op te lossen is, dan moet er een monteur van Ziggo langskomen om het probleem op locatie op te lossen. Het kan dan namelijk zijn dat er iets mis is met de modem of een verdeelkast. Dit kun je dan helaas niet zelf oplossen. 

Mogelijke oorzaken van de storing

Hierboven werden al enkele mogelijke oorzaken van een Ziggo storing gemeld, bijvoorbeeld dat het apparaat in vliegtuigstand staat, of dat de WiFi op het apparaat uitgeschakeld is. Wellicht is het signaal van de modem of mediabox weggevallen en moet je deze slechts resetten. Dit kan door de modem uit te doen, een minuutje te wachten en de modem vervolgens weer aan te zetten. Als de storing hieraan lag, dan zul je binnen enkele minuten weer als vanouds kunnen internetten, bellen en televisie kijken!

Posts created 16

Geef een reactie

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven